הפקת סרטי הדרכה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

היום כשרוצים להדריך צוות של אנשים על תוכנה מסויימת או אפליקציה, ניתן להשתמש בהדמיות תלת מימד וסרטי אנימציה בכדי להסביר את התהליך בצורה הטובה ביותר.
זה כבר שנים שסרטוני הדרכה הפכו לפתרון יעיל וחיוני בשביל להעביר הדרכת תוכנתה או הדרכת צוות, כמעט לכל חברה או סטארטאפ יש סרטון אנימציה שמסביר ומדריך את הצוות בעיקרי התוכנה.
ללא ספק הצורה הברורה ביותר להדרכה על תוכנה היא באמצעות סרטון אנימציה שיסביר בדיוק מה צריך לעשות בתוכנה, שלב אחר שלב, ובצורה הרבה יותר ברורה מכל פסקת טקסט שכנראה תהיה משעממת והרבה פחות יעלה.
מחקרים הראו שהאדם מבין ולומד דברים הרבה יותר טוב בצורה ויזואלית מאשר רק במלל כתוב. לכן כאשר אתה מעוניינים להעביר את הדרכת התוכנה בצורה ברורה ויעילה לצוות שלכם, כדאי מאוד להשתמש בתהליך יצירת סרטון הדרכה. אנחנו בגלגו מתמחים ביצירת סרטוני הדרכה בכלי האנימציה הדו מימדית והתלת מימדית. וכאן בשבילכם לכל שאלה ותשובה.

מקור נוסף

שאלות נפוצות

סרטון תדמית לפייסבוק

הפקת סרט הדרכה לעסק הינו פתרון בו ניתן להשתמש עבור מספר רב של צרכים:

  • לימוד על מוצר או שירות חדש –מכשיר פיזי או תוכנה/אפליקציה.
  • הסבר על הוראות ונהלי בטיחות בסביבת העבודה או בעת שימוש במוצר
  • הסבר על תהליכים והתנהלות נכונה, למשל לפני/ אחרי ביצוע הליכים רפואיים שונים
  • לימוד ארגוני עבור עובדים חדשים בחברה, כחלק מתהליך ה- onboarding

למעשה בעידן של היום הפקת סרטי הדרכה מאפשרת לצמצם את השימוש באמצעי הסברה מיושנים, כגון ספרי הדרכה, הפעלה ותפעול ובכך להפחית עלויות. חשבו כמה השקעה דרושה עבור יצירה והדפסה של חוברות וספרים מרובי עמודים, בעשרות שפות שונות.. זאת לעומת הפקת סרטון או מספר בודד של סרטונים, אותם ניתן להתאים עבור כל שפה באמצעות כתוביות.

יתרון נוסף של סרטון הדרכה על פני חומרים כתובים היא היכולת להדגים את השימוש המדויק במוצר, דבר אשר אינו בהכרח אפשרי וברור בעת שימוש בתצלומים ושרטוטים. לאחר צפייה בסרטון, היכולת של המוח האנושי לזכור את סדר הפעולות בצרה ויזואלית גבוהה יותר מאשר לאחר קריאת הוראות.
בנוסף, היות וסרטון ניתן להפיץ בקלות בכל אמצעי ברשת, הוא נגיש לקהל הרחב באופן מידי, ללא כל צורך בפנייה לעסק עצמו.

בתהליך הפקת סרטי הדרכה רמת הגמישות מאוד גבוהה- ניתן לשלב אלמנטים ריאליסטים וסוריאליסטיים, ניתן להדגיש מסרים, להדגים בסביבה הטבעית של השימוש, להדגיש אזורים מסוימים במוצר שאינם בהכרח נראים לעין ועוד.

הפקת סרט הדרכה לעסק מורכבת ממספר שלבים.

בשלב הראשון יש להחליט מה מטרת הסרטון – למשל היכרות עם תהליך ההתקנה וההפעלה של מכשיר.
בשלב הבא, יש לפרט את כלל הדגשים והמסרים אותם נרצה להעביר לצופים.

לפני שממשיכים לשלבים הבאים, יש להחליט האם רוצים להפיק סרטון הדרכה מצולם בוידאו או סרטון אנימציה (דו או תלת ממדי).

כאשר מדובר למשל במכשיר או הליך רפואי, לרוב נמליץ להשתמש בסרט וידאו ובו מדגימים באופן מדויק ביותר את סדר הפעולות, והאינטראקציה עם האדם המטופל/ המשתמש. ניתן לשלב בסרטון וידאו ריאליסטי גם הדמיות, למשך על מנת להדגיש את מבנה המוצר.
כאשר מדובר באפליקציה או מערכת, מומלץ ללכת על סרטון אנימציה בו אפשר להציג את כל המסכים והמעברים בצורה מיטבית ומובנת למשתמש.

בשלב הבא, יש לבנות תסריט המשלב בתוכו את כלל המסרים והאלמנטים שרוצים לכלול בסרטון- אובייקטים, דמויות, שחקנים מדגימים, ועוד.

 

בשלב האחרון של הפקת סרט הדרכה לעסק,  ניתן להוסיף אלמנטים אשר עוזרים ותורמים להצלחת הלמידה- כותרות קופצות, הדגשות, אובייקטים ויזואליים קלים לזיכרון, כתוביות בשפות המבוקשות ועוד. 
בשלב זה ניתן להעז בקהל דמה, ולבחון את היכולת שלהם להבין את הסרטון, תוך קבלת משוב.

לפני שניגשים להפקת סרטי הדרכה מקצועיים, קיימים מספר דגשים עליהם נרצה להתעכב:

  • מי קהל היעד של סרטון ההדרכה? האם מדובר במשתמשי קצה של המוצר או שמא מדובר בעובדים בארגון? מהו טווח הגילאים שלהם והאם קיים לרשותם ידע קודם?
  • כמה סרטי הדרכה נרצה להפיק? לעיתים עדיף ליצור מספר סרטים קצרים במקום אחד ארוך על מנת להקל  ולשפט את תהליך הלמידה.
  • האם יש צורך בקריינות אשר תלווה את סרטון ההדרכה?
  • האם יש צורך בשחקן, דמות אשר תבצע הדגמה או הברים במהלך הסרטון?
  • אם הפקת סרט הדרכה לעסק כבר נעשתה בעבר- מה ניתן לקחת מהסרטים הקודמים ומה צריך לשפר/לתקן?

הפקת סרטי הדרכה מקצועיים הוא תהליך מפתח עבור העברת מסרים וחינוך המשתמשים במוצר. ככל שהסרטון יהיה מובן ונגיש לקהל הצופה בו, כך תהליך האימוץ של המוצר בקרב משתמשים יהיה מוצלח ומהיר יותר.
אנחנו בגלגו מקפידים להפיק עבורכם סרטוני הדרכה אשר עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אצלנו כל הפקת סרט הדרכה לעסק מותאמת לצרכים הייחודיים של העסק/המוצר/ הארגון שלכם. בתהליך התכנון וההפקה, אנו שמים דגש רב על פשטות, מתודולוגיות הדרכה מתקדמות, אוניברסליות ושמישות של סרטי ההדרכה. בזמן ההפקה של הסרט נשמח לתרום לכם מניסיוננו והידע שצברנו לאורך השנים על מנת לייצר עבורכם תוצר סופי אשר ישמש אתכם למטרה אותה הגדרתם- אנחנו נדאג לעדכן אתכם בטרנדים החמים בתחום ההדרכה הדיגיטלית ולוודא שהם אכן מוטמעים בסרטי ההדרכה אשר יצרנו עבורכם.

מחירי הפקת סרטי הדרכה מקצועיים משתנים מסרט לסרט ונקבעים על פי מספר פרמטרים:

  • אורך הסרט ורמת האיכות
  • רמת המורכבות של הסרט- האם כולל אובייקטים אותם יש ליצור, האם יש צורך ביצירת רקעים מדומים, ועוד..
  • האם מדובר בסרט וידאו ריאליסטי, סרט אנימציה (דו או תלת ממדי) או שילוב ביניהם
  • האם הסרט כולל שירותי קריינות והאם יש צורך בקריינות בשפות שונות
  • האם הסרט כולל כתוביות, ומה מספר השפות עבורן יש לייצר כתוביות

 

שלב התמחור מגיע בתחילת תהליך הפקת סרט הדרכה לעסק ובו אנו נבצע איתכם הערכה של תכולת העבודה ולפיה נציע לכם מספר אלטרנטיבות, כך שתוכלו לבחור את האחת שהכי מתאימה לכם גם מבחינת תקציב.

פוסטים נוספים