תהליך יצירת ריג באנימציה והפקת סרטי תדמית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

ריג או בלועזית Rigging בהפקת סרטון תדמית, הוא תהליך הכרחי ביצירת אנימציה בכלי הדו מימד והתלת מימד. בתהליך זה מוסיפים כפתורי שליטה לדמות האנימציה, המאפשרים לאנימטור להזיז חלקים נדרשים בדמות או במוצר, בדומה להזזת מפרקים בגוף האדם. ללא הריג, עבודת האנימטור היתה קשה פי כמה, והודות לריג תהליך האנימציה מתיעל ומתקצר משמעותית.
אפשר לדמות את מנגנון הריג לבובה על חוטים, בעצם כל כפתור שליטה שהאנימטור יזיז, ישלוט על חלק ספציפי בריג.
את הריג האנימטור לרוב לא יוצר בעצמו.
האדם שיוצר את הריג בתהליך הפקת סרטון תדמית או סרט נקרא ריגר, או בלועזית Rigger. הריגר מתמחה בכל אספקטי יצירת הריג בתלת מימד ובדו מימד.
כעת נסביר לכם כיצר מתבצע תהליך יישום הריג בהדמיות תלת מימד.

סרטון תדמית שיווקי

בשלב הראשון לאחר שהמודל התלת מימדי מוכן, יוצר הריגר עצמות הנקראות ג'וינטים, את העצמות האלו הוא ממקם בתוך הדמות בדומה לעצמות בגוף האדם.
לאחר מכן מתבצע תהליך שנקרא Bind Skin: בתהליך זה מחבר הריגר את העצמות למודל התלת מימדי עצמו.
השלב הבא נקרא Paint Weights, זהו שלב מאוד מורכב ולא פשוט בכלל בתחום התלת מימד ונעשה כמעט לפני כל סרטון תדמית.

בשלב ה Paint Weights, צובע הריגר את השפעת הג'וינט על המודל, היות והמודל התלת מימיד מורכב מפוליגונים, בכדי שכל ג'וינט ידע בדיוק על איזה פוליגון הוא שולט חייב הריגר לצבוע את ההשפעה בצורה הטובה ביותר, ובמידה ולא יעשה זאת טוב, לאנימטור שעתיד להזיז את הדמות בסרטון, יהיה ריג פגום, ועבודה קשה בהרבה בעשיית האנימציה התלת מימדית.
לאחר שלב צביעת המודל, צריך הריגר לבדוק שאכן הצביעה נכונה בכל מצבי הקיצון של הדמות, לדוגמא, פוזיציות ומיקום של הדמות בסצינת ההדמיה התלת מימדית.
השלב הבא הוא שלב מאוד חשוב לדמויות תלת מימדיות והוא
שלב ה-Blend Shapes, בשלב זה יכול הריגר ליצור מספר הבעות פנים או כל שינוי אחר במודל הדמות, ולשמור את השינויים הללו כנקודות קצה שיוכל להשתמש בהם האנימטור בשלב יצירת האנימציה או בתהליך הפקת סרטון תדמית.

מקור נוסף

 

פוסטים נוספים